A Parkinson-kór az agy idegsejtjeinek fokozódó leépülését jelenti, s olyan tünetekkel jár, mint például a megállíthatatlan remegés, merevség és egyensúlyvesztés. Azzal kapcsolatban, hogy az E vitamin hatásos-e a Parkinson-kórral szemben, meglehetősen ellentmondásos eredmények születtek, talán azért, mert jó néhány kísérlet szintetikus E vitamint használt, amely nem képes olyan jól a véráramban felszívódni.
Az E vitamin azonban mégiscsak hasznosnak tűnik. Egy 5342 embert felölelő, Hollandiában folytatott nagyszabású kísérlet eredményeként a kutatók azt találták, hogy az E vitamin-fogyasztás csökkentésével a Parkinson-kór kialakulásának kockázata aranyosan megnőtt.
Mivel a Parkinson-kórt is a szabad gyökökkel hozzák összefüggésbe, a Columbia Egyetem Neurológia Osztályán dolgozó kutatók Parkinson-kórban szenvedő betegeknek nagy mennyiségű (3200 NE) E vitamint adtak 3 g C vitaminnal kísérve.
A kísérletben kiderült, hogy az antioxidáns terápiában résztvevők 2 112 évvel később szorultak gyógyszeres kezelésre, mint azok, akik nem kaptak antioxidánsokat. Az orvosok ebből a kísérletből azt a következtetést vonták le, hogy "a Parkinson-kór kifejlődését az antioxidánsok szedése nagymértékben lelassítja”.
Forrás:
Jack Challem, Melissa Diane Smmith: Fókuszban az Evitamin, Alexandra Kiadó, 1999.