Vitaminsziget Egészségről mindenkinek főoldalra

A családomban igen gyakran fordul elő mellrák. Elképzelhető, hogy az E vitamin csökkenti a veszélyt?

Igen, nagyon elképzelhető. Az állatkísérletek azt mutatják, hogy az E vitamin egy bizonyos fokig kompenzálhatja a mellrák kockázatát növelő genetikai hibákat. Arról van szó, hogy az egyes emberek olyan genetikus hibával születnek, melyeknek eredményeként szervezetünk keveset termel a kataláznak nevezett antioxidáns enzimből. Már pedig ennek az enzimnek a hiányában a sejtek nem tudják kellőképpen semlegesíteni a mellrákot okozó szabad gyököket.

Az Okayamai Egyetemen kutató japán orvosok olyan egereket vizsgáltak, melyek nem termeltek elég katalázt. Arra az eredményre jutottak, hogy a katalázhiányos állatok nagyobb arányban betegednek meg mellrákban, mint a többiek. Amikor azonban a kutatók E vitamint is adtak az egerek diétájához, azok jóval kisebb valószínűséggel betegedtek meg mellrákban.

Vajon az E vitamin az emberek esetébe is hasonlóképpen működik? A kutatásaikat a Japanese Journal of Cancer Researchben publikált kutatók szerint „az E vitaminnak természetes védőhatása van a mellrák kialakulásával szemben, s ez emberekre is érvényes”.

Legtöbbünk nem tudhatja, hogy szervezet elég katalázt állít-e elő, vagy nem. Ez a kutatás azonban azt állítja, hogy ha az E vitamint egész életünkben szedjük, akkor ez megvédhet mindket számunkra ismeretlen katalázhiányunk ellen. Az E vitaminnak tehát óriási előnyei vannak, s az ár, melyet érte fizetünk, viszonylag kicsi.

Forrás: