A Journal of the National Insitut-ban közétett tanulmány szerint az E vitamin táplálékkiegészítők szedése jelentősen lecsökkenti a prosztatarák kockázatát. Ebben a kutatásban a Helsinki Egyetemen kutató dr. Ollie P. Heinonen és kollegái hat éven keresztül követték 29 000 férfi egészségének alakulását.
Azok a férfiak, akik E vitamint szedte, 32%-kal kisebb valószínűséggel betegedtek meg prosztatarákban, illetve 41%-kal kisebb arányban haltak meg ebben a betegségben. A jótékony hatások már két évvel a táplálékkiegészítők szedésének megkezdése után érezhetővé váltak.
Ennek a kísérletnek az eredményei azért is különösen figyelemre méltóak, mivel a benne szereplő férfiak dohányosok voltak, s így az átlagosnál nagyobb kockázatnak voltak kitéve. A kutatók elismerték, hogy az E vitamin táplálékkiegészítők szedése, bár igen egyszerű „beavatkozás”, segíthet a férfiak körében leggyakrabban diagnosztizált rák, a prosztatarák megelőzésében. Ebben a kísérletben viszonylag alacsony dózist 50NE-nyi -használtak, a magasabb dózisnak- 400 NE egészében véve több a jótékony hatása.
Forrás:
Jack Challem, Melissa Diane Smmith: Fókuszban az Evitamin, Alexandra Kiadó, 1999.