Igen, mint ahogy a tudományos kutatások is bizonyítják. Egy 59 személlyel végzett kutatás folyamán a kutatók arra az eredményre jutottak, hogy asz összes vitamin-és ásványianyag-táplálékkiegészítő közül az E vitamin táplálékkiegészítők csökkentették legradikálisabban a rák kockázatát.
Ezt az eredményt a kutatók a Cancer Causes and Control című folyóiratban publikálták. Ezen kívül számos más tanulmány is beszámol arról, hogy a magas E vitamin szint együtt jár a rák kisebb kockázatával, míg E vitamin alacsonyabb szintje növeli a kockázatot. Ez az összefüggés megjelent a tüdőrák, a végbélrák, a mellrák és a gégerák esetében.
Bár az E vitamin csökkentheti a rák kialakulásának esélyét, nem tekinthető rákgyógyszernek. (Bár más kezelésekkel alkalmazva sokat segíthet.) Egyes tanulmányok, melyeket dohányzó vagy szegényes étrenden élő emberek körében végeztek, az E vitaminnak semmilyen rákellenes hatásáról nem tudnak beszámolni.
A dohányzás és az egészségtelen étrend erős rizikófaktorral, az E vitamin pedig nem csodaszer, hogy az éveken át tartó egészségtelen életmód egyre halmozódó hatásait semlegesíthesse. Ennek ellenére az E vitamin olyan alapvető tápanyag, amelyre a testünknek szüksége van ahhoz, hogy helyesen működjön, és a rákhoz hasonló betegségeket elkerüljön.
Forrás:
Jack Challem, Melissa Diane Smmith: Fókuszban az Evitamin, Alexandra Kiadó, 1999.