Vitaminsziget Egészségről mindenkinek főoldalra

Tekinthetjük az E vitamint az Alzheimer- kór gyógyszerének?

Nem, gyógyszernek nem tekinthetjük, viszont hatékonyabban lassítja az Alzheimer-kór előre­haladását, mint a legújabb gyógyszerek.

A The New England Journal of Medicine-ben nemrégi­ben közzétett tanulmányában Mary Sana pro­fesszor és kollégái beszámolnak a Columbia Egyetemen végzett kísérleteikről, mely során sú­lyos Alzheimer-kórban szenvedő betegeknek nagy mennyiségű (2000 NE) E vitamint, szelegi­lint (a Parkinson-kór kezelésére használt gyógy­szert), a kettő kombinációját vagy placebót adtak két éven keresztül.

Az E vitamin a végső fázisú Alzheimer-kór kialakulását majdnem 8 hónappal tovább késleltette, mint a placebo, ami egy kicsit hosszabb idő, mint a szelegilin hatása. Az E vitamin szedő betegek a placebocsoportnál 25%-kal kevésbé vesztették el önellátó képességüket, va­gyishogy a mindennapi élet olyan tevékenységeit, mint az öltözködés, főzés és evés, végrehajtsák.

Ezek a tevékenységek azok, amelyek lehetővé te­szik az Alzheimer-kórban szenvedőknek, hogy otthon maradjanak, és javíthassák életminőségü­ket, és ne kelljen otthonba vonulniuk. Egy olyan kór esetében, amelynek gyógymódját nem is­merjük, ezek az eredmények is igen jelentősek.

Nem sokkal azután, hogy a fenti tanulmány megjelent, az Amerikai Pszichiátriai Társaság hi­vatalosan is elismerte, hogy az E vitamin szüksé­ges része az Alzheimer-kór kezelésének, és hogy biztonságosabb, mint a szelegilin. A jelenleg fo­lyó kutatások pedig azt vizsgálják, hogy vajon az E vitamin nem működik-e még hatékonyabban, ha a betegség kezdeti stádiumában adják.

Forrás: