Igen, bár a hatás inkább mély és hosszú távú, mintsem gyors és drámai lesz. Számos kutatás bebizonyította, hogy az E vitamin élénkíti az immunrendszert, és így növeli a fertőzésekkel szembeni ellenállást. Mindez különösen fontos az idősek számára, hiszen a kor előrehaladtával az immunrendszer is gyengül, ami fogékonyabbá tesz a betegségek iránt.
A Tufts Egyetemen kutató Shimin N. Meydani professzor E vitamint adott egy csoport 65 éven felüli nőnek, illetve férfinek. A 4 hónapig napi 400 NE-nyi E vitamint szedő emberekkel végzett kutatások azt mutatták, hogy az immunrendszer betegségelhárító képessége jelentősen megnőtt.
Ezeknek az embereknek az immunreakciói inkább a 40, mintsem a 60-70 évesekéhez hasonlított. Ezenkívül a kisebb, meghűléshez hasonló betegségek előfordulása kb. 30%-kal csökkent. Más kutatások pedig azt mutatták be, hogyan erősíti az E vitamin a fiatalok immunreakcióit.
Forrás:
Jack Challem, Melissa Diane Smmith: Fókuszban az Evitamin, Alexandra Kiadó, 1999.